top of page

Runway začal stretnutiami o stratégii a značke

Updated: Nov 21, 2023

Projekt Európskeho hlavného mesta kultúry je príležitosťou pre organizácie, inštitúcie aj jednotlivcov, aby sa posúvali na medzinárodnú úroveň. Tretí semester kurzu Runway ǀ Profesionáli z kultúry, ktorý je zameraný na kultúrny manažment, má už za sebou dve stretnutia. Workshop o strategickom plánovaní bol pod taktovkou Vishalakshi Roy, asistujúcej profesorky na Univerzite Warwick vo Veľkej Británii. Český marketingový expert Roman Zámečník rozobral s účastníkmi a účastníčkami tému budovania značky. Prinášame vám malú ochutnávku v podobe tipov. 5x o strategickom plánovaní

  1. Dobrá stratégia nemá 50, ale 5 strán - zahŕňa misiu a víziu, čo sa deje vonku (externá analýza), čo sa deje vo vnútri (interná analýza), naše ciele a spôsob ich vyhodnocovania a časový plán.

  2. Majú byť ciele projektov realistické alebo ambiciózne? Vízia a misia sú ambiciózne, ciele realistické.

  3. Čo keby sme len nasledovali zabehnuté vzorce fungovania, ktoré už v organizácii máme? To nestačí, pretože svet vonku sa mení, ak chceme na zmeny reagovať, potrebuje stratégiu, nie len zabehnuté postupy.

  4. Pre každého funguje niečo iné - pre mnoho projektov a organizácií môže byť stratégiou skrátka prežiť, obzvlášť v začiatkoch fungovania.

  5. Vytvárajme analýzy aj stratégiu v tíme spoločne. Zdieľajme spolu nápady, ale aj zodpovednosť, keď to nevyjde.

7 x o budovaní značky 

  1. Značka je to, čo si o nás myslia ostatní. 

  2. Budovanie značky je najmä otázkou vedenia. Výzva spočíva v tom, ako to dostať do celej organizácie. Riešením je zapojenie kľúčových aktérov vnútri organizácie do samotného vytvárania. Vedenie organizácie potom musí stáť za budovaním značky, komunikovať to a byť jednotné.

  3. Komunikačný plán si robíme dopredu a keď na marketing nenájdeme peniaze, hľadáme nápad.

  4. Každý komunikačný kanál má mať svoj cieľ. Buď akvizičný (napr. prilákať ľudí na podujatie, získať podporu) alebo brandový (podpora značky).

  5. Ciele a nástroje sa v jednotlivých fázach komunikácie menia. Je to iné, keď chceme, aby sa ľudia o nás dozvedeli a iné, keď chceme, aby navštívili naše podujatie. Dôležité je zistiť, kde to viazne, zapracovať na problematickom mieste a vedieť vyhodnocovať svoje aktivity.

  6. Nezúfajme, ak sa nám nepodarí presvedčiť ľudí, ktorí by ku nám nikdy neprišli, ale venujte viac času ľuďom, ktorí nad účasťou rozmýšľajú.

  7. Nezabudnime sa pýtať na názor návštevníkov a návštevníčok, aj partnerov.


0 comments
bottom of page